MB Prague Fashion Weekend 2014 (thursday & friday) + OOTD

(scrollujete dolů pro CZ verzi)

mbpfw intro, fashion week, prague
 
I think that everyone already heard of that unusual country where chainstores selling outdoor clothes have the biggest turnovers, but despite this fact it has 3 (THREE!) fashion week(end)s (Mercedes Benz Prague Fashion Weekend, Unique Fashion Week, Designblok /check out my photos from last year here/). And because I live in this kingdom (well, republic, of course, but they are not very popular in the fairytales because there is quite a lack of princesses) I am bringing you s brief report from MB PFW (the 1st one of our 3 fashionweek(end)s).
Why did I choose this one? I really liked the system of the tickets. Because I am no celebrity on the guestlist or a blogger with a press card, I bought my ticket in July for 500 CZK and am free to visit almost all of the shows during the four days when the MB PFW is held. There are a minor number of shows I could not visit with my (loser) pass, but I am not sad about it at all.
The 1st fashion show I saw and that launched the fashion week for the public was Awkward Collection. Yes, the models walked really awkward, but wth. It was a collection of swim suits and tank tops.

The 2nd fashion show of the day was Pietro Filipi that drew more visitors into the fashion "temple". I must say that some of the dresses were really well-done.
The last show I visited on thursday was Kateřina Geislerová that I really enjoyed. I loved the long dresses with sheer flowing skirts, but also some of the models with more elaborate patterns that looked almost like an armor, which I really loved.
There were 4 fashion shows on friday that were open to public and a Blue paper party where the main star of the fashion week, Zombie Boy, will be the DJ of the night. The shows on friday were oriented on men a bit more, so they could have some inspiration too.
The 1st show Stinak Vladimír Staněk was´a collection for men. The hashtags, transparent fabrics and green socks dominated the collection.I actually skipped the 2nd show Antonín Šimon / Karolína Juříková to have a lunch and was unhappy when I found out that I probably missed Zombie Boy.
The 3rd show Petra Ptáčková and the 4th show Martina Špetlová had both very strong features of traditional Japanese clothes, kimonos. Zombie Boy walked in the 3rd collection so I was happy to see him on my own eyes. I really like Japanese culture so these two shows were a hit for me. Kimonos had new inovatice cuts and the designers playes with geometric patterns on fabrics.
 
zombie boy, rick genest, tattoo, mbpfw, fashio week, prague
Check out the official photos from the shows here.
And what did I wear? On thursday I wore Emily Strange minidress with colourful bats, black tulle skirt I made, black Calzedonia tights, black Deichmann leather shoes, mint satchel from SIX and a thrifted velvet jacket. On friday I wore black T-shirt, my mother´s black pleated skirt, Baťa shoes, Bodyline pink and black pelerine and pink box purse from Gate.
 
emily strange, dress, bats, mbpfw, fashion week, prague, calzedonia, six, satchel, velvet, goth, tulle

mbpfw, fashion week, prague, pleated skirt, vintage, black, bodyline, leopard, pink, rope braid, kanekalon, Gate
 
 
Myslím, že už jste všichni slyšeli o té zvláštní zemi, kde oděvní řetězce s outdoorovým oblečením mají největší tržby, ale přesto má hned 3 (TŘI!) fashion week(end)y (Mercedes Benz Prague Fashion Weekend, Unique Fashion Week, Designblok /mrkněte na mé fotky z loňského ročníku/). A jelikož v tomto království (teda republice, ale ty v pohádkách moc nebývají kvůli nedostatku princezen) žiji, přinesu Vám stručný přehled z MB PFW (prvního v řadě českých fashion week(end)ů).
Proč jsem si vybrala zrovna tento? Hodně se mi zamlouval nový systém nákupu vstupného. Jelikož nejsem žádná VIP celebrita zapsaná na guestlist, ani bloggerka s press kartou, koupila jsem si v červenci pas za 500 Kč a mám vystaráno na všechny čtyři dny. Sice se nedostanu na pár VIP přehlídek, ale těch zas tolik není, takže mě to nemrzí.
První přehlídka, kterou jsem viděla a která odstartovala MB PFW i pro veřejnost byla Awkward Collection. Ty modelky chodily fakt divně (awkward), ale co! Šlo o kolekci plavek a triček.
Druhou přehlídkou dne byla značka Pietro Filipi, která přitáhla více diváků. Několik šatů se jim opravdu povedlo.
Poslední přehlídka byla od Kateřiny Geislerové, která se mi líbila hodně. Zvláště ty dlouhé vzdušné šaty, ale i pár střihově hodně propracovaných modelů, které působily až jako brnění z látky, za mě plus.
Pátek nabídl hned 4 přehlídky pro veřejnost a Blue Paper Party s hlavní hvězdou celé akce, Zombie Boyem, který na party dělá DJ. Páteční přehlídky mohly též uspokojit módy chtivé pány.
Hned první přehlídce Stinak Vladimír Staněk vévodily hashtagy, transparentní materiály a zelené ponožky.
Druhou přehlídku Antonína Šimona / Karolíny Juříkové jsem ve prospěch oběda přeskočila a skoro jsem si rvala vlasy, že jsem přišla o Zombie Boye.
Následující dvě přehlídky od Petry Ptáčkové a Martiny Špetlové byly ovlivněny tradičním japonským oděvem, kimonem. První šel Zombie Boy, kterého jsem konečně spatřila na vlastní oči. Jelikož mám japonskou kulturu moc ráda, obě se mi velmi líbily. Inovovaly střihy a hrály si s geometrickými vzory potištěných látek.
Mrkněte na oficiální fotky z přehlídek zde.
A co jsem měla na sobě já? Ve čtvrtek jsem si oblékla minišaty Emily Strange s potiskem barevných netopýrů, černou tylovou sukni mé výroby, černé punčocháče z Calzedonie, černé kožené boty z Deichmanna, mintovou brašnu od SIX a sametové sáčko z druhé ruky. V pátek jsem si oblékla černé triko, maminy černou plizovanou sukni, boty od Baťa, růžovo-černou pelerínu od Bodyline a růžovou kabelku z Gate.

Comments