MB Prague Fashion Weekend 2014 (saturday & sunday) + OOTD

(scrollujte dolů pro CZ verzi)
Saturday´s MBPFW offered 5 fashion shows for public. I had to skip the last one, Boris Hanečka, because of my lack of time, but I at leasthad the possibility to enjoy the previous ones. I liked the first two shows the most, Ether and Tiqe by P. Balvínová. Tiqe used in their collection the pattern of pink flamingos (yay!). The shows of LaFormela and Chatty were too modern for me, not my cup of tea, but I have a few really nice pictures from LaFormela. On the other hand I do not have photos from Chatty, because my view was not photogenic.
mbpfw, ledvinováThere were 6 public fashion shows on sunday. I did not attend to the 1st one, Pavel Berky/Jana Mikešová, but I really enjoyed the next one, Tereza Rosalie Kladošová/Tereza Ledvinová. I really enjoyed T. Ledvinová´s collection. T. R. Kladošová´s cat collection that used colourful furry fabrics was too crazy for me, but thanks for the Cat´s tongues (a popular chocolates from my childhood) that every visitor received. I was also able to choose my personal favourites on the 4 fashion shows that followed, Jindra Jansová, Odivi, Zuzana Kubíčková, Lay Sedláková/Miro Sabo.
In general I evaluate MBPFW very positively. As a paying visitor I think I got really a lot for my money. I could visit 18 fashion shows in 4 days, although I did not attend to every one, I skipped 3 shows. It was quite a marathon to be honest, I experienced on my own what many attendees of fashion weeks complain about - exhaustion. The day after my feet still hurt. And we had the luxury of only one stage, I did not have to run all over the city. The event was also a great opportunity to gain new contacts, which is great.
I found one drawback on saturday - I think the organizers should check the cleanliness of the seats, because on an event like fashion week it is not kosher to sit in some sticky stuff while dressed in something pretty.
Check out the official photos here.
Read about my thursday and friday on MBPFW in my previous post.
And what I wore these two days?
 
ootf, outfit, white, kimono, judo, mbpfw, fashion week

ootf, outfit, blue, violet, pastels, mbpfw, fashion week, vintage
 
Sobotní program MBPFW sestával z 5 veřejnosti přístupných přehlídek. Tu poslední, Boris Hanečka, jsem musela z časových důvodů vynechat, ale ty předchozí jsem si jak se patří vychutnala. Nejvíce se mi líbily první dvě, Ether a Tiqe by P. Balvínová. Tiqe vévodil potisk růžových plameňáků (jupí!). Přehlídky LaFormela a Chatty na mě byly příliš moderně pojaté, prostě ne můj šálek kávy. Z LaFormela mám ale celkem povedené fotky, na rozdíl od Chatty, kde jsem neměla příliš fotogenický výhled.
ledvinová, mbpfw, octopusNeděle nabídla hned 6 přehlídek přístupných veřejnosti. První, Pavel Berky/Jana Mikešová jsem neviděla, ale nadchla mě hned ta další, Tereza Rosalie Kladošová/Tereza Ledvinová. Kolekce T. Ledvinové se mi moc líbila. Kolekce s motivem koček T. R. Kladošové s motivem koček využívající křiklavě barevné chlupaté látky byla na můj vkus sice bláznivá, ale díky za Kočičí jazýčky, které čekaly na každého návštěvníka. Na dalších 4 přehlídkách, Jindra Jansová, Odivi, Zuzana Kubíčková, Lay Sedláková/Miro Sabo, jsem si vždy vybrala nějakého šatového favorita.
Celkově MBPFW hodnotím velmi pozitivně, z pohledu platícího návštěvníka jsem na své peníze dostala hodně, měla jsem možnost jít celkem na 18 přehlídek ve 4 dnech. I když jsem tuto možnost plně nevyužila a 3 přehlídky jsem vynechala, byl to celkem maraton a na vlastní kůži jsem zažila to, na co si někteří návštěvníci zahraničních fashion weeků stěžují - vyčerpání. Den poté mě bolí nožky. A to se vše dělo pod jednou střechou, takže nebylo třeba běhat mezi více místy konání. Zároveň musím uznat, že je taková akce skvělá na navazování nových kontaktů.
Jedno mínus se však objevilo během soboty a to, že by bylo třeba, aby pořadatelé kontrolovali čistotu sedaček. Představa, že si člověk v pěkných šatech sedne do lepkavého sajrajtu totiž není na akci jako fashion week zrovna košer.
Podívejte se na oficiální fotky zde.
Přečtěte si o čtvrtku a pátku na MBPFW v mém předchozím příspěvku.
A co jsem měla tyto dva dny na sobě?
♦♦♦
 

mbpfw, kladošovámbpfw, kladošová
 
mbpfw, kladošovámbpfw, kladošová


mbpfw, kladošovámbpfw, kladošová


mbpfw, kubíčková

mbpfw, kubíčková

mbpfw, kubíčková

mbpfw, kubíčková

mbpfw, kubíčková

mbpfw, laformela

mbpfw, laformela

mbpfw, laformela

mbpfw, laformela

mbpfw, laformela


mbpfw, laformela

mbpfw, ledvinovámbpfw, ledvinová


mbpfw, ledvinovámbpfw, ledvinová

 
mbpfw, miro sabo

mbpfw, miro sabo

mbpfw, tiqe, balvínová

mbpfw, tiqe, balvínová

mbpfw, tiqe, balvínová

mbpfw, tiqe, balvínová
 

Comments